Nuffnang Ads

Thursday 19 January 2017

HONEYMOON DI BUKITTINGGI-PADANG, INDONESIA PART 3


hiii korang.... kita sekarang kat PART 3...

sementara bos outstation ke KL, boleh la aku update sikit blog ni..niat hati nak kasi habis je update..tapi hujan lebat...line macam siput..aduhaiii..

ok...hari ke tiga..kami dijadualkan cek out dari hotel dan bergerak ke PADANG.

macam biasa pagi tu sarapan dulu kat hotel. Aku pun ambil la gambar sebagai kenangan kan..last meal kat situ walaupun kene ejek dengan laki aku hahhaha biasa lah...lelaki...

sedap weh nasi lemak dia...ehh apesal aku terliur pulak ni...oiii diet nasi oii diet...kahhh!!

sebelum bergerak...aku ada minta Yan bawa ke rumah HAMKA...tapi yan kata, kalau nak..dia bawa tapi di jalan yang berpusing-pusing semalam...ok..aku trus cancle..aku da makan kenyang..takmau muntah hahhahha...Yan decide bawa kami ke rumah jeng..jeng..jeng.....

kiranya beliau ni sama2 berjuang dengan Hamka dulunya...nostalgia sangat rumahnya...cantik

beliau punya kereta kuda..aku dah lupa apa panggilan kat sana

acah-acah menampi beras...kerlass jah tak pernah kan merasa

ini lah beliau nya....

kalau tak silap ni dalam 40 tahun punya wiring...

cantik kan...ini rumah asli..tempat letak susun atur semua sama. cuma diperelok je..

ok lah jah..penat dah mak...jom naik kereta, ke istana pagaruyung yang pemes...ohoiii tak sabar tau nak pakai baju perantin minang nih..laki aku kan keturunan minang..ewahh lagi beliau bangga la...ermmm apa pun bugis + minang..kompem anak comel belaka ok...ikut hidung orang bugis.okbai hahhahahaha

ehhh kita nampak durian lagi lah...sobb sob,,,,

dah puas aku mujuk laki aku dengan yan minta berhenti makna durian..Yan kesian, dia berhentikan juga kereta hahhahahaha....aku ambil yang seibiji rp30 ribu...

kaya ko aku kat sana...duit ribu riban mengalir dengan deras dari dompet....perghhhh...sedappp durian bukit kan... ps* gaya ada tak macam YB melawat kawasan? hahahha ini semua poyo....

okeh..dah kenyang...ngantuk....sementara laki aku dengan Yan berbual..aku pun tido sebelum ke istana tu. Istana ini dikhabarkan telah terbakar dipanah petir dan dibina semua ikut struktur asal. tinggi dan besar ea. ENtah kenapa aku terasa sesak nafas dan tak boleh bernafas sangat dalam istana tu. sempat posing2 sikit ambil gambar..turun bawah dan cuba baju pengantin...korang nak tengok tak? jeng...jenggg jeng....

nilah baju kwen minang...korang boleh dapatkan khidmat photog kat sana...satu ga,bar siap laminate rm10 gtu...baju pun sorang rm10..gasak la sana..sekali sekala kan..walaupun dalam hati menangis sebab mahal...

ni pemandangan dari atas tangga..melihat ke balairong *sori gambar blur

ini kelengkapan memasak kat dapur istana

ini kunun hulubalang la...yang depan tu? itulah yang bertakhta di hati beta..ehh hahhaa

ni dah penat panjat tangga sebenarnya hahha

saje selfie..kuikuikui

ni pemandangan dari tingkat 3 istana...nampak tulisan besar MINANGKABAU kot**


aku dah penat dan terasa mabuk sangat kepala...sebab aku tak tahan panas..boleh migrain..
Yan dengan laki aku suruh aku tido je kat belakang..ajaibnya selepas naik kereta..pakai ekon..aku baring dan terus tertido sampai lah kami dah tiba di TASIK SINGKARAK...

maaf ler...lupa nak ambil gambo sebab mamai baru bangun tido kan....hehehhe
ohh lupa nak bagitau...semalam aku ada beli kacang tanah..macam kacang ngan yin..wehhh sedap eh..sangat rangup..korang sila lah beli..besar2 dan lemak...*ehh kecur lagi..macamana lah nak kurus*

lepas tu sementara tunggu yan berehat kat dalam kereta..kami pun bercanda di pasiran pantai..kahhhh!! aku nak lah beli ais campur kat situ dengan sorang pakcik ni sebab bar bangun tido kan haus...

sekali aku minta laki aku yang bayarkan..pakcik ni kata..rp25ribu...aku suruh laki aku ambil rp50ribu bagi...sekali takde...dia boleh bagi pakcik tu rp100ribu... pakcik siap cakap apa..pakcik takda duit tukar..takpe lah..kire bagi jelah pada pakcik ye...pakcik belum ada jualan...

aku beso kan mata kat laki aku...ahhahaha...aku bagi pakcik tu rp30ribu.

kami minum kopi..kasi hilang penat Yan..dan bergerak ke Padang. pemandangan sepanjang jalan..MasyaAllah cantiknya....tapi dan tak sesejuk kat bukittinggi...kami tiba di Padang lebih kurang jam 7 malam waktu Indonesia...

Yan cek in kan hotel dan kami letak barang dulu..mandi2 dulu...dan keluar ke kedai makan...

Malam tu, yan bawa kami pusing kota Padang. Dia siap belikan laki aku air teh susu + halia  + telur kat jambatan Siti Nurbahiyah. Katanya, kalau aku nak..esok malam dia akan bawa makan jagung bakar..es durian..wooowww! duriannnn hahhahaha...

cuaca dan angin sangat sejuk ok..sebab kota Padang ni..pantainya adalah bersambung terus ke LAUTAN HINDI...(maaf kalau salah)

okeh....tak sempat sambung ke part 4..insyaALlah esok ye...



No comments :

Post a Comment