Nuffnang Ads

Monday 24 June 2013

JIN BERTEKNOLOGI TINGGI ~PANDAI BERtweet~

Saya sengaja mengetengahkan berita ini kerana tertarik pada gambar penempatan kuno yang di muatnaik di Twitter

Sebuah akhbar harian berbahasa arab Ajel mendakwa jin juga menggunakan Twitter di Arab Saudi serta mempunyai pengikut berjumlah 161,000. 



Jin tersebut telah memuatnaik gambar sebuah ladang di Yaman yang berusia 100 tahun dahulu. 


Gambar yang di dakwa sebuah ladang yang seperti syurga 90 tahun yang lalu.


Kata jin tersebut, "Saya ialah Jin tulen, kepada semua manusia, saya Jin pertama menggunakan Twitter.
Mungkin ada dikalangan anda beranggapan saya
berpura-pura, sebenarnya saya memang Jin
tulen dan anda akan melihat keajaiban pada
akaun Twitter saya tidak lama lagi" Jin tersebut juga mendakwa dirinya sukakan
keamanan, tidak mahu cederakan sesiapa dan suka
bersahabat dengan semua manusia serta
mengetahui tingkahlaku mereka. 


Jin tersebut juga mendakwa dirinya tinggal di sebuah rumah di tengah padNg pasir yang tandus di Arab Saudi. 


Seorang pengunjung menghubungi pemilik akaun Twitter Jin tersebut dengan nama palsu, namun Jin
itu dengan segera memberitahu nama sebenarnya,
alamat dan bandar yang diduduki pengunjung
tersebut. Pengunjung itu berasa takut lalu
membaca ayat-ayat suci.

Ada juga yang menganggap bahawa jin ini sebenarnya adalah seorang penggodam . Ada pula yang berkata ia adalah syaitan yang cuba menyesatkan manusia. Tapi biar apa pun, terpulanglah kepada anda untuk percaya ataupun sebaliknya.  

Ada yang berkata teknologi Jin jauh lebih canggih daripada manusia.
Wallahualam...

KREDIT : CARI FORUM



No comments :

Post a Comment